SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI: adammaj@majsports.pl / +48 692 688 050

MAJSPORTS » Blog » Fitness – Trening siłowy kobiet

Fitness – Trening siłowy kobiet

Fitness – Trening siłowy kobiet – najlepszy czas na działanie jest właśnie teraz

Odpowiednia siła mięśniowa jest konieczna dla ogólnego stanu zdrowia, sprawnego poruszania się, utrzymania dostatecznej stabilności w obrębie stawów i redukcji ryzyka kontuzji mięśniowo-szkieletowych. Stosowna siła mięśniowa pozwala nam podejmować każdego dnia działalność bez nadmiernego zmęczenia oraz pełne i efektywne uczestnictwo w sterowanej aktywności fizycznej co umożliwia prowadzić zdrowy styl życia.

Kobiety coraz częściej podejmują ten rodzaj aktywności fizycznej. Niechęć do stosowania treningu siłowego przez kobiety często wynikała czy jeszcze wynika bardziej z uprzedzeń np. duża obawa przed nadmiernym umięśnienie oraz rozpowszechnianym mitom a nie faktom w tym temacie. W żadnym stopniu nie jest to uzasadnione, gdyż stwierdzono, że nawet trening ukierunkowany na budowę masy mięśniowej prowadzi u kobiet do niewielkiego jej zwiększenia. Wynika to przede wszystkim z istotnego obniżenia ilości tkanki tłuszczowej, spadku masy ciała i w efekcie bardzo często prowadzi do zmniejszenia obwodów poszczególnych części ciała przy jednoczesnym wyraźnym zwiększeniu siły mięśniowej. Drogie Panie czyż nie o to Wam chodzi!? Bierzcie się do działania tym bardziej, że nie ma też dowodów na to, że kobiety powinny trenować siłę mięśniową inaczej niż mężczyźni.

Najlepszy czas na działanie jest właśnie teraz. Doskonale wiemy, że ten pierwszy krok jest najtrudniejszy ale to on odróżnia zwycięzców od przegranych.

Trening siłowy poza poprawą wyglądu zewnętrznego pozytywnie wpływa na wszystkie układy naszego ciała m.in.  poprawia pracę serca, koordynację nerwowo-mięśniową, wzrost masy tkanki kostnej, wzrost pojemności życiowej płuc, co gwarantuje lepszą kondycję, a odpowiednio dopasowany wysiłek pozwala ustabilizować gospodarkę hormonalną i podnosić odporność. Tych korzyści jest oczywiście dużo więcej, ale jeszcze o jednej i chyba najważniejszej należy pamiętać, już w trakcie  ćwiczeń dzięki wzrostowi wydzielania endorfin, które mają korzystny wpływ na naszą psychikę, poprawia się nam samopoczucie.

Rozpocznij przygodę z ćwiczeniami siłowymi przynajmniej dwa razy w tygodniu. Przygotujemy dla Ciebie plan ćwiczeń dopasowany do Twoich aktualnych możliwości, by uniknąć pułapek związanych ze zbyt dużymi obciążeniami oraz złej techniki wykonywania ćwiczeń, co skutkuje jedynie przemęczeniem, a co gorsza kontuzją.

Jako były sportowiec  oraz trener kadry narodowej i olimpijskiej w judo, wiem jak ważne są: dobrze ułożony plan treningowy, właściwie  opanowana technika podstawowych ćwiczeń, by z czasem przechodzić do trudniejszych i intensywniejszych.

Drogie Panie zasługujecie na  indywidualny plan treningowy. Zapraszamy na zajęcia grupowe (liczba miejsc ograniczona) oraz opiekę trenera personalnego.

Plan na dzisiaj to – nie szukaj wymówek i zacznij działać. A kiedy zaczniesz, musisz się liczyć z tym, że trening odmieni Twoje życie na lepsze.

dr Adam Maj